Nieuw programma: 9 mei online - Lees hier alle verkoopinfo:

Bestelinformatie

Kaartverkoop
Kaarten zijn op diverse manieren verkrijgbaar, namelijk:

> Online
Zoek jouw gewenste voorstelling(en) op onze website en klik ‘bestellen’. Je kunt zelf jouw plaatsen uitkiezen. De betaling gaat via iDeal en je ontvangt jouw tickets digitaal in je mailbox. Deze dien je als toegangsbewijs voor aanvang van de voorstelling aan te tonen. Wij berekenen standaard  € 1,50 servicekosten per bestelling wanneer jij jouw kaarten online bestelt. Deze kosten hebben betrekking op diensten zoals systeemkosten, datacommunicatiekosten, distributiekosten, verkoopkosten, personeelskosten en bancaire kosten.

Moeite met online bestellen? Lees hier ons stappenplan.

> Theaterkassa
De openingstijden van de theaterkassa zijn van maandag t/m vrijdag van 09.00-12.00 en van 13.00-17.00 uur. De kassa is daarnaast ook één uur voor aanvang van elke voorstelling geopend.

Gratis pauzedrankje en garderobe
Bij de theatervoorstellingen in onze theaterbrochure staat of deze inclusief garderobe en een drankje in de pauze is. De keuze van het pauzedrankje bestaat uit koffie/thee, pils/wijn of fris. Alle overige dranken zijn tegen bijbetaling verkrijgbaar. Jouw theaterkaartje is geldig om het pauzedrankje te verkrijgen.

Let op:
> Het pauzedrankje zit niet bij concerten en jeugd- en familievoorstellingen inbegrepen.
> Indien het ticket inclusief pauzedrankje is en er is geen sprake van een pauze dan kun je het pauzedrankje na afloop bestellen, tot maximaal 15 minuten na afloop van de voorstelling.

Annuleren van kaarten
Bij verhindering kun je, tot veertien dagen voor aanvang van de voorstelling, de theaterkaarten van de Ruchte omruilen tegen kaarten voor een andere voorstelling, of je ontvangt een tegoedbon. Wij brengen per kaart € 1,00 annuleringskosten in rekening. Het is niet mogelijk om contant geld terug te krijgen.

Vrienden van de Ruchte hebben hier een uitzondering op. Klik hier voor meer informatie.

Annulering van een voorstelling
Indien een voorstelling komt te vervallen word je hiervan via de mail op de hoogte gesteld. Wij bieden je dan een nieuwe speeldatum aan van de betreffende voorstelling of een tegoedbon. Indien wij geen nieuwe speeldatum kunnen aanbieden dan ontvang je jouw geld terug.

Voorstelling uitverkocht?
Voor uitverkochte voorstellingen leggen wij een wachtlijst aan. Een plaats op de wachtlijst biedt echter geen garantie voor een toegangskaart. Wij nemen contact met je op zodra er plaatsen beschikbaar komen en je bovenaan de lijst staat.

Theater- en tegoedbonnen
Bij de Ruchte worden de volgende bonnen aangenomen ter betaling:

– De Ruchte theater- en tegoedbonnen
– Podium Cadeaukaart
– CKV-tegoeden

  • Bij de Ruchte zijn theaterbonnen verkrijgbaar voor elk gewenst bedrag.
  • Als er geen geldigheidsdatum op de theater- en tegoedbonnen staat dan is deze onbeperkt geldig.

Nieuwsmail
De Ruchte verstuurt gedurende het theaterseizoen maandelijks een digitale nieuwsmail naar alle geïnteresseerden. Hierin vind je onder meer informatie over de komende voorstellingen en interessante acties. Ook geïnteresseerd? Meld je dan aan via het formulier onderaan deze pagina.

Acties en kortingen
Het staat de Ruchte vrij te allen tijde acties te bedenken en aanbiedingen te doen. Kortingen op kaarten die hieruit voortkomen, zijn niet van toepassing op reeds gekochte of gereserveerde kaarten.

Extra voorzieningen
De Ruchte is toegankelijk voor rolstoelgebruikers en beschikt over een invalidentoilet en speciale parkeerplaatsen in de omgeving van het gebouw. Ook is er in het pand een lift aanwezig, zodat men op elke verdieping kan komen. Wij hebben een beperkt aantal rolstoelplaatsen. Wij verzoeken je dan ook om voor reservering hiervan contact met ons op te nemen.

Foto-, film- en geluidsopnamen
In verband met auteursrechten is het maken van foto’s, films, video’s en geluidsopnamen binnen de Ruchte niet toegestaan.

Mobiele telefoons en piepers
Gebruik van mobiele telefoons is hinderlijk voor de artiesten en geluidsapparatuur, daarom verzoeken wij je mobiele telefoons en piepers uit te zetten. Wanneer je bereikbaar moet zijn wegens bepaalde omstandigheden, kun je dit aan de theaterkassa melden voor jouw bezoek aan een voorstelling.

Te laat?
De theaterzaal gaat ongeveer 15 minuten voor aanvang open. De theatervoorstelling begint op tijd. Te laat komen is voor artiesten en andere bezoekers erg storend. De coördinator van de theatervoorstelling bepaalt of je nog toegelaten kan worden in de zaal. Als dit niet het geval is kun je na de pauze de zaal betreden.

Meer weten?
Wil je meer weten of ons programma bekijken? Klik dan hieronder.

Bekijk ons programma

De nieuwsmail volgen

Heb je vragen?

Neem contact op!

Heb je vragen of wil je een afspraak maken? Stuur ons een bericht of neem telefonisch contact met ons op

0493-44 11 44

Blijf sociaal Volg ons op social media

Mis niets en volg ons via Facebook, Instagram, LinkedIn en Youtube.